10. aug. 2009

"Kunst til kvinder".....vi bukker os i støvet for Borcher!

Jeg spurgte forsigtigt om dette var en brudekjole (billedet ovenover) og overraskende nok, lyste Christina Borcher op og sagde: "Hvis du er dramatisk nok....."! Denne her kjole er simpelthen fantastisk og jeg er stadig dybt imponeret over, at den er håndsyet! Til information: Der er brugt 35 meter stof til kjolen....
Ovenover ses Christina Borcher til højre samt Borcher´s sælger i deres stand på Gallery..

Et af de mærker , placeret i Gallery, som jeg opfordrerede folk til at kigge forbi, var mærket Borcher. Og jeg håber folk fulgte mit råd, da det var en fryd for øjet.

Christina Borcher som er designeren bag mærket, var selv at finde på standen og bød pænt velkommen da jeg kiggede forbi for at lure.

Kollektionen osede langt væk af dramatik og god kvalitet ud over det sædvanlige. Det var ligeledes tydeligt at se, at der var kælet for de enkelte detaljer. Christina fortalte, at mange af detaljerne var håndsyet, da det ville være umuligt at lave sådanne detaljer på maskine. En information der bare gør tøjet endnu mere elskværdigt...

Christina siger, at hun laver kunst til kvinder og at der ligger en del stædighed bag kollektionen. Forstået på den måde, at hun ikke har i sinde at gå på kompromis med noget som helst, hverken designet eller kvaliteten.

Det er den 3. kollektion mærket har på gaden, men jeg er sikker på, at Borcher meget snart vil bore sig ind i fashion-freaks bevidsthed.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar